knäckt näsa + nära döden upplevelse

Höll på att dö idag på we träningen!,
Jag skulle leda Bobbie över en pressening (stavning. Och han är så mammig i mej så han ville gå precis bakom mej så han hoppade rakt på mej och landa på mina fötter och slog även in sitt ansikte i min näsa så hela näsan knaka, men jag trode faktiskt jag skulle dö, att jag skulle ramla och han skulle trampa ihjäl mej med brodden! Jag blev lixom intryckt i ett hörn. Tänk er själv känslan när ni ser en häst som hoppar över en pressening rakt imot dej och du står i ett hörn och du bara kan hoppas på att han inte trampar ihjäl dej.
.
I övrigt skötte han sej jätte bra. Körde lite sidepas, L, barrell, rakslalom, slalom, fålla, m.m Jag är tok nöjd!.
Han skötte sej toppen på rakslalomen då vi galopperade på långa tyglar och han bytte inte galopp. På barrellen fattade han poängen på slutet då han faktiskt fattade att man måste luta sej inåt i svängarna och inte bara springa runt på volt.  Han klarade även det på långa tyglar!. Duktig kille!
Fast det känns lite pisst att ''börja om från början''. Har ju redan lärt Dogge allt detta en gång. Nu får man börja om, känns irriterande att man inte bara kan föra över saker från olika hästar. Fast jag kan ju ha fel det kanske blir kul. Fast han kommer aldrig ta sej upp på samma höga nivå som Dogge det tror jag inte.
.
Nä nu ska jag fortsätta se på hawaii five-o jag är helt såld på serien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0