Kredd!

Jag vill med detta inlägg ge stor kredd till Amanda Bell som driver ett åsnehem för vanvårdade och övergivna åsnor i USA, hon samlar även på ovanliga åsne arter, hon föder inte upp dem själv utan tar hand om dem som blir illa behandlade. Hon säljer alla åsnor när dom blir friska och behåller dom ovanliga korsningarna.
Det här är Zulu, han är en Zorse. Det är en korsning mellan zebra och arab, (mamma arab. pappa zebra,) En Zorse kan ridas som en häst men den har stora drag av åsnans temprament.
.
Jag hitta denna fakta om Amanda Bell i häst magazinet och jag fastnade så otroligt för den här otroligt lilla artikel. Tycker att sånna som henne kan världen inte få förmånga av, inte på så sätt att hon samlar på åsne korsningar utan på så sätt att hon tar hand om övergivana och vanvårdade djur.
.
Dock tycker jag inte om att man korsar olika djur, tänk om man får ett missbildat djur och det är någon idiot som får tag i denna och använder den till att tjäna pengar på eller liknande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0