Nya regler inför 2013

Nya körkortsregler inför 2013,
Kravet på släpets totala vikt får ej över stiga 750 kg för B/BE körkort, innan var det 1500 kg.
Den här regeln rör ej dom som redan har körkort.
Alltså vi som kommer ta körkort 2013 eller senare kommer måsta betala för ett mycket dyrare körkort (C-körkort)
Enligt mej är det här helt sjukt!, hur har dom tänkt? Varför måste den hära regeln ändras?
Har inte sett några problem att dom med B/BE körkort har fått kört tunga släp.  Dock kör jag ju inte säljv men har inte sett några problem när t.ex min mamma kör.
.
Enn regel som ändrades inom ''kör världen'' för många år sedan var att tog du ett körkort fick du även köra moppe, lätt motorcykel och tung motorcykel. Min mormor får köra alla dessa bara för hon har körkort. Men skulle hon sätta sej på en tungmotorcykel skulle vara lika med självmord.
.
Till saken var iallafall att den regeln som jag berätta om med min mormor och motor cykel det är en farlig regel! Dock är den ju ändrad på grund av det, men det med att man måste ha mer jörkunskaper för att köra släp med totalvikt på 1500 förstår jag inte.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tycker precis som du - sjukt att de ändrar och att de äldre har kvar dessa kort :/



Se ledaren av sveriges charmigaste hund i min blogg - och hjälp henne hålla ledning - det är såå jämnt!! <3

2012-04-25 @ 12:24:30
URL: http://fitnessgruppen.se/author/nathaliew

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0